Tuesday, July 8, 2008

အေျခခံပညာေရး၏ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္အခ်ိဳ႕

အေျခခံ ပညာေရးကာလ (သူငယ္တန္းမွ ၁၀ တန္းအထိ) တြင္ ကေလးမ်ားအား ရိုက္၍ စာသင္ျခင္းသည္ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ စကၤာပူႏိုင္ငံတြင္ ကေလးမ်ားအား ရိုက္ႏွက္ဆံုးမ၍ စာသင္ႀကားျခင္းကို တားျမစ္ထားသည္ဟု စာအုပ္တစ္အုပ္တြင္ ဖတ္ဖူးပါသည္။ အေနာက္ႏိုင္ငံ မ်ားတြင္လည္း စာသင္သား ကေလးမ်ားကို ရိုက္ႏွက္ဆံုးမေလ့ မရွိႀကပါ။ ကေလးမ်ား (လူငယ္မ်ား) သည္ စူးစမ္းေလ့လာ တတ္သူမ်ား ျဖစ္ႀကပါသည္။ ငယ္စဥ္ကေလး အရြယ္သည္ အေတြးအေခၚမ်ား၊ တီထြင္ဖန္တီး လိုစိတ္မ်ား၊ အရာရာအေပၚ သိလိုစိတ္မ်ား ျပင္းထန္ေနသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။
ကေလးမ်ားအား ရိုက္ႏွက္ဆံုးမျခင္းသည္ ကေလးမ်ား၏ စိတ္ဓါတ္ကို ရိုက္ခ်ိဳးျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ကေလးမ်ား၏ ဖန္တီးလိုစိတ္၊ စူးစမ္းလိုစိတ္မ်ား ကုန္ခမ္းျပီး အေႀကာက္တရား စိုးမိုးသြားႏိုင္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဆရာ၊ ဆရာမ အမ်ားစုသည္ တုတ္ကိုင္၍ စာသင္ႀကားႀက ေလ့ရွိပါသည္။ ထိုအခ်က္သည္ ကေလးမ်ား၏ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚျခင္းကို ပိတ္ပင္သြားေစျပီး အေႀကာက္တရားျဖင့္ ပံုစံတစ္ခုအတြင္းသို႕ ရိုက္သြင္းသည့္ ပညာေရး ျဖစ္ေစပါသည္။
ထို႕အျပင္ ဆရာအမ်ားစုသည္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား ယင္းေခါက္ရိုး က်ိဳးေနသည့္ ပံုစံျဖင့္သာ သင္ႀကားေလ့ ရွိႀကပါသည္။ ဥပမာ၊ သခ်ၤာပုစၧာတစ္ပုဒ္ကို အေျဖရွာသည္ ဆိုပါစို႕။ ဆရာသည္ ေက်ာင္းသားအား ၄င္းလိုခ်င္သည့္ ပံုစံအတိုင္းသာ တြက္ခိုင္း၊ အေျဖရွာခိုင္းေလ့ရွိပါသည္။ ၄င္း လိုခ်င္သည့္ ပံုစံႏွင့္ လြဲေခ်ာ္၍ တြက္ခ်က္ အေျဖရွာသည့္အခါ အေျဖမွန္ ေသာ္ျငားလည္း အမွတ္ေပးပံုစံႏွင့္ မကိုက္ဆိုသည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ပင္ ေက်ာင္းသားအား အမွန္ေပးေလ့ မရွိႀကပါ။ ၄င္းတို႕၏ ပံုစံအတြင္း၌သာ ဝင္ေအာင္အေျဖရွာ တြက္ခ်က္ႀကရသည္။ ယင္းအခ်က္သည္ ကေလးမ်ား၏ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚျခင္းကို မသိမသာ ပိတ္ပင္လုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုပံုစံျဖင့္ သင္ႀကားမႈသက္တမ္း ရွည္လာေသာအခါ ကေလးမ်ားသည္ ဆရာကို အားကိုးမႈ ပိုလာႀကပါသည္။ ကိုယ္တိုင္စဥ္းစား ေတြးေခၚမႈ ေလ်ာ့နည္းလာျပီး ဆရာမ်ား၏ လမ္းေႀကာင္းေပးမႈ အေပၚမွီခိုလာႀကသည္။

လြတ္လပ္စြာ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈကို အသိအမွတ္ျပဳေသာ ဆရာမ်ားရွိေကာင္း ရွိႏိုင္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ အနည္းစုသာ ျဖစ္ေနသည္ဟုေတာ့ ေျပာႏိုင္ပါသည္။ ထိုသို႕ ျဖစ္ေနသည္ကို ဆရာမ်ားအေပၚ အျပစ္တင္ေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား လက္ခံထားသလို အနေႏၱာ အနႏၱ ဂိုဏ္းဝင္ဆရာမ်ား၏ ေစတနာ အမွားမ်ားကို ေထာက္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

ထို႕ေႀကာင့္ ၂၁ ရာစုတြင္ ဆရာမ်ား၏ ရိုက္ႏွက္ဆံုးမ၍ စာသင္ႀကားျခင္းအား က်ိဳးေႀကာင္းရွင္းျပ ဆံုးမသင္ႀကားျခင္းျဖင့္ အစားထိုး၍ လူငယ္မ်ား၏ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚႏိုင္မႈကို အသိအမွတ္ျပဳ အားေပးသင္ႀကားမႈ ပံုစံသို႕ ေျပာင္းလဲသင့္ျပီဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။

5 comments:

PARCHUU said...

မိုးေမွာင္ေရ
စသင္တာ တပည့္ေလးေတြရဲ႕ စိတ္ကို သိပီး သင္တဲ့ ဆရာဆိုရင္ ပိုေကာင္းတယ္လို႔ မၾကီးထင္တယ္

မိုးေမွာင္ said...

ဟုတ္တာေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္.. မႀကီးရယ္.. အခုေခတ္မွာက အခန္းတစ္ခန္းမွာ ေက်ာင္းသားက ၇၀/၈၀ ဆိုေတာ့ ဆရာေတြလည္း တပည့္စိတ္ကို ဘယ္သိႏိုင္ေတာ့မလဲ.. သူတို႕မွာလဲ စားဝတ္ေနေရးကရွိေသး..

နဒီမင္း said...

ကိုမိုးေမွာင္ေရးထားတာဟာ ပညာေရးအတြက္တကယ္ လိုအပ္တဲ့အရာေတြပါ။ အခုဆိုရင္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန ကခ်မွတ္ထားတယ္ သင္ယူသူဗဟိုျပဳနည္းေတြ ကိုေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သင္ရမယ့္ ကို႔စ္၊ ေက်ာင္းသားအေရအတြက္နဲ႔ သိပ္မကိုက္ ေတာ့ အဆင္ေတာ့သိပ္ မေျပေသးဘူးေပါ့။ စာသင္ခန္းတစ္ခန္းကို ေက်ာင္းသား 35 ေယာက္ ပဲ ထားသင့္တယ္ထင္တယ္ ေနာ္။ နည္းပညာလည္း လိုေသးတယ္ေလ။အားလံုးျခံဳၾကည့္ရင္ ျမန္မာနိုင္ငံ ပညာေရး က ေတာ္ေတာ္ကိုလိုေသးတယ္ထင္တယ္ေနာ္။

နဒီမင္း said...

ကိုမိုးေမွာင္ေရးထားတာဟာ ပညာေရးအတြက္တကယ္ လိုအပ္တဲ့အရာေတြပါ။ အခုဆိုရင္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန ကခ်မွတ္ထားတယ္ သင္ယူသူဗဟိုျပဳနည္းေတြ ကိုေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သင္ရမယ့္ ကို႔စ္၊ ေက်ာင္းသားအေရအတြက္နဲ႔ သိပ္မကိုက္ ေတာ့ အဆင္ေတာ့သိပ္ မေျပေသးဘူးေပါ့။ စာသင္ခန္းတစ္ခန္းကို ေက်ာင္းသား 35 ေယာက္ ပဲ ထားသင့္တယ္ထင္တယ္ ေနာ္။ နည္းပညာလည္း လိုေသးတယ္ေလ။အားလံုးျခံဳၾကည့္ရင္ ျမန္မာနိုင္ငံ ပညာေရး က ေတာ္ေတာ္ကိုလိုေသးတယ္ထင္တယ္ေနာ္။

Unknown said...
This comment has been removed by the author.