Thursday, July 10, 2008

အဆင့္ျမင့္ပညာ အဆင့္တြင္ ဒါေလးေတြကို ျပင္သင့္သည္။

အဆင့္ျမင့္ပညာ အဆင့္ (တကၠသိုလ္) တြင္ ျဖစ္ေနေသာ အရာေလးမ်ားကို ေျပာခ်င္ပါသည္။ ဦးစြာပထမ တကၠသိုလ္၏ အရသာမ်ားကို ေျပာဖို႕လိုမည္ ထင္ပါသည္။ တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္မ်ားသည္ အမွန္တကယ္တြင္ အထူးျပဳ ယူထားေသာ ဘာသာရပ္ကိုသာ ေရကုန္ေရခမ္း သင္ႀကားေပးရန္ တည္ေထာင္ထားျခင္း မဟုတ္ပါ။ ပညာသင္ႀကား ေနရင္းမွပင္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္ႀကလွ်င္ အဆင္ေျပ ေစေရးအတြက္ လူမႈဆက္ဆံေရး၊ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး၊ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္တတ္မႈ စသည္တို႕ကိုလည္း အေလ့အက်င့္ ျဖစ္ေအာင္ လက္ေတြ႕ ေလ့က်င့္ေပးရာ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ယခုကာလတြင္ေတာ့ ထိုဓေလ့မ်ားမွာ ေပ်ာက္ကြယ္ေနျပီဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။

တကၠသို္လ္တြင္ က်ဴရွင္လိုသလား? ယူနီေဖာင္း ဝတ္ဆင္ရန္ လိုသလား? က်ဴရွင္ကို ေျပာရလွ်င္ လံုးဝမလိုပါ။ တကၠသိုလ္အဆင့္သည္ ကိုယ္တိုင္ေလ့လာ သင္ယူမႈ (Private Study) ကို အားေပးသင္ႀကားေသာ အဆင့္ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အစြမ္းကို ေဖာ္ထုတ္ရမည့္ ေနရာတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ တကၠသိုလ္သည္ ဘြဲ႕လက္မွတ္ ရရွိေရးအတြက္သာ စဥ္းစားထားျပီး ေပ်ာ္ပြဲစားထြက္သလို အဖြဲ႕လိုက္ ထမင္းလာစားေသာ ေနရာတစ္ခု မျဖစ္သင့္ပါ။ မိမိကိုယ္ကို လူႀကီးလူေကာင္း ဆန္လာေအာင္၊ ရင့္က်က္လာေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ ေလ့က်င့္ရေသာ ေနရာတစ္ခုသာ ျဖစ္သင့္ပါသည္။

ယူနီေဖာင္းႏွင့္ ပတ္သက္ျပီးေျပာလွ်င္ တကၠသိုလ္သည္ လက္ေတြ႕ဘဝထဲသို႕ မဝင္ေရာက္မီ အႀကိဳေလ့က်င့္ေရး ဆင္းသည့္ေနရာ ျဖစ္သည့္အတြက္ လံုးဝမလိုအပ္ဟု ဆုိရပါမည္။ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းေရးအတြက္ဆိုလွ်င္ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းဝတ္စား ဆင္ယင္မႈရွိေအာင္ ပညာေပးျခင္းသာ ျဖစ္သင့္ပါသည္။ တကၠသိုလ္အဆင့္တြင္ ယူနီေဖာင္း ဝတ္ခိုင္းျခင္းသည္ မလိုအပ္သည့္ (မေယာင္ရာ ဆီလူးသည့္) အလုပ္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။

ျပန္႕က်ဲေနသည့္ ေက်ာင္းေတာ္မ်ား (တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္)

ေက်ာင္းေတာ္မ်ား ျပန္႕က်ဲေနျခင္းသည္ စီမံကြပ္ကဲဲရ ခက္ခဲမႈ၊ ဘဏၰာေရး ပိုမိုကုန္က်မႈ မ်ားသာ အဓိက ျဖစ္ေစပါသည္။ ထိုေက်ာင္းတိုင္းမွ အရည္အခ်င္းျပည့္ဝေသာ ပညာတတ္မ်ား ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္မည္ မထင္ပါ။ ဥပမာေပးရလွ်င္ နယ္စြန္နယ္ဖ်ားရွိ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းသို႕ အရည္အခ်င္းျပည့္ဝေသာ ဆရာတစ္ဦး ေစလႊတ္ႏိုင္ေရးမွာ လက္ေတြ႕တြင္ မလြယ္ကူပါ။ ဆရာ၏ဘက္မွ ႀကည့္လွ်င္လည္း မိမိေနထိုင္ရာ ျမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမွ စြန္႕ခြာ၍ နယ္စြန္နယ္ဖ်ားသို႕ သြားေရာက္ရန္ အခက္အခဲရွိပါသည္။ ယင္းမွာ အေသးမႊားဆံုး အခက္အခဲေလးသာ ျဖစ္ပါသည္။

ထို႕ေႀကာင့္ ေက်ာင္းေတာ္မ်ား ျပန္႕က်ဲေနျခင္းသည္ မလိုလားအပ္သည့္ အရာတစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ တကၠသိုလ္အဆင့္တြင္ ပညာသင္ႀကား လိုသူမ်ားသည္ နာမည္ရွိေသာ အရွိန္အဝါႀကီးေသာ ေက်ာင္းမ်ားသို႕ ဝင္ေရာက္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားမႈသာရွိပါသည္။ တကၠသိုလ္မ်ားက ေက်ာင္းသားမ်ားေနထိုင္ရာ အရပ္တိုင္ သြားေရာက္ သင္ႀကားမႈေတာ့ မရွိပါ။ ေက်ာင္းေဆာက္ရင္း ကုန္က်မည့္ ေငြမ်ားကို ရွိျပီးသားေက်ာင္းမ်ားတြင္ လိုအပ္သည့္ အေျခခံ အေဆာက္အဦမ်ား၊ ေလ့က်င့္သင္ႀကားေရး ပစၥည္းမ်ား စသည္ျဖင့္ ျဖည့္တင္းေပးပါက ပို၍သင့္ေတာ္ပါမည္။

အဓိကေျပာခ်င္သည္မွာ ပညာေရးလုပ္ငန္းသည္ စက္ရံုမ်ားတည္ေထာင္ျပီး ကုန္ပစၥည္းမ်ား ထုတ္လုပ္သလို လုပ္ေဆာင္၍ မရပါ။ လူ႕စြမ္းအားကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရာတြင္ ေနရာတကာတြင္ စက္ရံုမ်ားတည္ေထာင္ျပီး ပံုစံတူတံဆိပ္ရိုက္ ထုတ္လုပ္သလို ပညာတတ္မ်ား ေမြးထုတ္၍ မရႏိုင္ပါ။ ထိုသို႕ ႀကိဳးစားလွ်င္လည္း အရည္အတြက္သာရွိျပီး အရည္အေသြးမွာ ဆုတ္ယုတ္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ပညာေခတ္တြင္ အရည္အေသြး ျပည့္ဝမႈသည္ အလြန္အေရးႀကီးေႀကာင္း လူတိုင္းသတိျပဳမိႀကပါလိမ့္မည္။

3 comments:

Anonymous said...

All I can say is nothing because your blog is not interesting to read.

Anonymous said...

ဟုတ္တယ္ တကယ္ဟုတ္တယ္
green card lottery အရူးေကာင္

Anonymous said...

ဟုတ္ပါတယ္
ေက်ာင္းမ်းျပားလာေသာ္လည္းပညာဝ္ရွားပါးလာသည္
ဆရာ/မေတြမ်ားျပားလာေသာ္လည္းပညာမဲ ့ေပါမ်ားလာသာည္တဲ ့